سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعریف \آموزش الکترونیکی\

یک سیستم یادگیری مبتنی بر آموزش رسمی اما با کمک منابع الکترونیکی به عنوان آموزش الکترونیکی شناخته می شود. در حالی که تدریس می تواند در کلاس ها یا خارج از آن انجام شود ، استفاده از رایانه و اینترنت ملفه اصلی آموزش الکترونیکی را تشکیل می دهد. آموزش الکترونیکی همچنین می تواند به عنوان شبکه ای باشد که انتقال مهارت و دانش را امکان پذیر می کند ، و ارائه آموزش به تعداد زیادی از گیرندگان در همان زمان یا زمان های مختلف انجام می شود. پیش از این ، با صمیم قلب پذیرفته نمی شد زیرا فرض بر این بود که این سیستم فاقد عنصر انسانی مورد نیاز در یادگیری است.

با این حال ، با پیشرفت سریع در فن آوری و پیشرفت در سیستم های یادگیری ، اکنون مورد استقبال توده ها قرار گرفته است. معرفی رایانه اساس این انقلاب بود و با گذشت زمان ، چون ما درگیر تلفن های هوشمند ، تبلت ها و غیره می شویم ، این دستگاه ها در کلاس ها برای یادگیری جایگاه مهمی دارند. کتاب ها به تدریج با مواد آموزشی الکترونیکی مانند دیسک های نوری یا محرک های قلم جایگزین می شوند. دانش همچنین می تواند از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته شود که به صورت شبانه روزی و در هر مکان و هر زمان قابل دسترسی است.

توضیحات: ثابت شده است که آموزش الکترونیکی بهترین وسیله در بخش شرکت ها است ، به ویژه هنگامی که برنامه های آموزشی توسط MNC برای افراد حرفه ای در سراسر جهان انجام می شود و کارمندان می توانند مهارت های مهم را هنگام نشستن در اتاق هیئت مدیره یا برگزاری سمینارها بدست آورند ، که برای کارمندان همان سازمان یا سازمانهای مختلف تحت یک سقف انجام می شود. مدارسی که از فناوری های یادگیری الکترونیکی استفاده می کنند یک گام جلوتر از مدارسی است که هنوز رویکرد سنتی نسبت به یادگیری دارند.

بدون شک ، پیشبرد مفهوم آموزش غیر الکترونیکی با کمک کتاب و سخنرانی نیز به همان اندازه مهم است ، اما نمی توان اهمیت و اثربخشی یادگیری مبتنی بر فناوری را کم اهمیت دانست یا کاملاً نادیده گرفت. اعتقاد بر این است که مغز انسان به راحتی می تواند آنچه را که از طریق تصاویر یا فیلم های متحرک مشاهده و شنیده می شود ، به یاد بیاورد و با آنها ارتباط برقرار کند. همچنین مشخص شده است که تصاویر بصورت جدا از توجه دانش آموز ، توسط مغز برای مدت طولانی تری نیز حفظ می شود. بخشهای مختلفی از جمله کشاورزی ، پزشکی ، آموزش ، خدمات ، تجارت و سازمانهای دولتی با مفهوم آموزش الکترونیکی سازگار هستند که به پیشرفت یک کشور کمک می کند.

 

آموزش از راه دور